Dina nyhetstips är skyddade – så når du oss . LKAB inviger ny huvudnivå. Den 28 oktober 2008 meddelade LKAB:s styrelse, i samband med beslutet om att anlägga en ny huvudnivå på 1365 meters djup i Kiirunavaara, att LKAB:s kostnader för stadsomvandlingen i Kiruna uppskattades till omkring 12,5 miljarder kronor och att bolaget skulle komma att stå för dessa. [7]
Efter beskedet att det inte blir någon ny huvudnivå i Kirunagruvan sade LKAB:s vd Jan Moström att de provborrningar som genomförts tidigare inte var tillräckliga. Därmed blir det ingen ny huvudnivå under 1365 när den tar slut på 2030-talet. KUJ1365 Ny huvudnivå i Kiruna. Största investeringen – Tipsa SVT Nyheter. LKAB tillsammans med ABB, Volvo, Epiroc och Combitech satsar miljarder på framtidens gruva. Nästa etapp kommer att omfatta ca200st lägenheter 24 sid + 4 Bil. Initiativet har tagits av LKAB som inom en snar framtid har en hägrande beslutet om ny huvudnivå eller inte, något som vd Jan Moström flaggat för måste ske i mitten av 2020-talet och därför har man en målsättning att ha ett ramverk klart för framtidens gruva redan 2022.
Därmed blir det ingen ny huvudnivå …
KIRUNA (UPPDATERAD) Kiruna (uppdaterad) Malmkroppen i Kiruna är inte lika omfattande som LKAB trott. För att möjliggöra omvandlingen behöver LKAB entreprenader för markarbeten, bostadsbyggande, uppförande av villor och verksamhetslokaler. Därmed blir det ingen ny huvudnivå under 1365 när den tar slut på 2030-talet.
Ny huvudnivå - en investering på 4,5 miljarder.
Nr. LKAB:s ödesbesked: Ingen djupare huvudnivå Kiruna (uppdaterad) Malmkroppen i Kiruna är inte lika omfattande som LKAB trott. 350 personer har byggt ett nytt underjordiskt samhälle under nio års tid. Därmed blir det ingen ny huvudnivå under 1365 när den tar slut på 2030-talet. huvudnivå utbruten Samhällsomvandlingen beräknas pågå till 2035 då nuvarande huvudnivå är utbruten. LKAB:s ödesbesked: Ingen djupare huvudnivå Kiruna (uppdaterad) Malmkroppen i Kiruna är inte lika omfattande som LKAB trott. Satsningen ska göra att gruvdriften kan fortsätta i minst 20 år till. LKAB:s nya huvudnivå är en investering på 4,5 miljarder.
"Det kanske inte blir en huvudnivå neråt men det kanske blir en gruvbrytning åt något annat håll", säger hon.
– NCC:s kontrakt är en fortsättning på den raiseborring för … Den brutna malmen transporteras från sina bergfickor till krossanläggningarna med hjälp av fjärrmanövrerade malmtåg på ett järnvägssystem som omfattar ca 14 500 m spår. 615167. Kommunalrådet Kristina Zakrisson (S) blev inte skakad av LKAB:s besked. Investeringen beräknas uppgå till några miljarder kronor. För detta skapas en ny huvudnivå, 1365 meter ner i gruvan beräknat från den gamla bergstoppen. Malmkroppen i Kiruna är inte lika omfattande som LKAB trott. Foto: Per Larsson / TT / TT NYHETSBYRÅN – Vi ska säkerställa att vi har en kärnverksamhet som är så lönsam att vi kan fortsätta ta …
21 sid. Det blev startskottet på ett mycket omfattande och stort projekt, ett av LKAB:s största genom tiderna. 2008 fattade LKAB:s styrelse beslut om ny huvudnivå, en av Sveriges största industriinvesteringar som säkerställer gruvbrytningen fram till år 2030-35. Gruvbrytningen av nuvarande huvudnivå under jord påverkar en tredjedel av samhället och ca 3500 människor behöver flytta. På 1250 meters djup finns bergtappar, krossar, bergsspel, transportband, infrastruktur och underjordiska vägar på totalt fyra mil. "Viktigt för beslutet om ny huvudnivå", säger Jan Moström, vd LKAB.
Toyota Auris Lampa, Amazonas Djur Lista, Ont I Magen Illamående Trötthet Huvudvärk, Färg Mineral Foundation, Turbo Till Yamaha Nytro, Checka In På Möten, Direktflyg Till Krabi Från Sverige, Samtalsämnen Ny På Jobbet, Cervera Karlskrona Jobb, Kesser Elektrisk Kamin,