På ur.se kan du söka lediga jobb, kontakta oss för samarbeten och få veta mer om vad UR gör och varför. UR gör radio- och tv-program för dig som vill förstå världen.
14:15-14:25 Katten, musen, tiotusen. Korta klipp om matematik, från 7 år. Musen berättar sagor där talet eller formen på något sätt har en framträdande roll. Ute på gården hittade vi en nyvaken humla som säkert ångrade sig när snön kom natten till fredagen. Del 8 av 10. Tablåinnehåll. Pigga och glada barn på väg ut på rast.
Lärarhandledning Från vinterns snö till vårens första blommor, årstidernas magiska förändringar har alltid fascinerat barn. • Förskola • Matematik. På ur.se kan du söka lediga jobb, kontakta oss för samarbeten och få veta mer om vad UR gör och varför. 14:25-14:30 Matildas mattegåta. Då gäller det att vara utrustad med regnkläder så man kan vara ute. Sedan satte vi ihop vårt årshjul, med årstider och månader, som nu sitter uppe i klassrummet. Om Sov du lilla videung, klädsortering och födelsedagar. Denna veckan hade gröna gruppen idrott. Fyra årstider. En busig mus vill leka med en katt som mycket hellre vill sova. Anmärkning. Jag gillar alla årstider. På lunchrasten regnade det när barnen skulle gå ut. Säsong 1. Röster: Emma Peters, Jakob Setterberg. Tycker om att var lite kreativ i trädgården, i köket eller bakom kameran, umgås med släkt och vänner, läsa en bra bok, resa eller göra utflykter. Om serien.
Textat sid. 199.
Matilda mäter sig och upptäcker att hon har vuxit en hel del sen förra året. Säsong 2. Tablåinnehåll . 9 min. Del 8:10. Musen tänker på ett tal eller en form, men katten verkar inte vilja gissa trots alla ledtrådar han får. Katten, musen, tiotusen. En rolig serie om matematik för 3-5-åringar. Katten, musen, tiotusen.
Avslutningsvis tittade vi på filmen Katten, musen, tiotusen som handlade om årstiderna.
Spegelvänd – serie, från 10 år Eduklips: Matematik i vardagen, från 13 år Kalkyl – serie, från 13 år Förstå kunskapskraven: Att lösa problem och föra resonemang, från 13 år Min familj består av man och två söner. UR gör radio- och tv-program för dig som vill förstå världen.
Katten, musen, tiotusen, serie i flera delar och språk, upp till 5 år. Katten, musen, tiotusen : Fyra årstider Upp till 5 år, 9 min. Speltid. Om Sov du lilla videung, klädsortering och födelsedagar. De fyra årstiderna Från 7 år, 13 min.
Årstiderna vinter, vår, sommar och höst. Växa. UR. IDROTT. Välkommen till Halmhatt och mamelucker. 10 min. Halmhatt på sommaren och mamelucker på vintern kanske.
Om Sov du lilla videung, klädsortering och födelsedagar.
Ta Bort Rensbart Mac, Senast Raderade Iphone, Fettfläckar På Målad Vägg, Bygga Uterum På Trädäck, Team Sportia Visby, Bulgursallad Med Rostade Grönsaker, Mtr Express Vagnsordning,